.

/Files/images/план.gif

.

Попри всі інші державотворчі елементи, не занехаймо
культури, бо цей дар більше від будь-якого іншого зробить
Україну улюбленим домом для нашого народу та могутнім,
миротворчим, гідним міжнародної уваги та пошани
членом людства.


Блаженніший Любомир Гузар

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ БІБЛІОТЕКИ

  1. Піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу.
  2. Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти та розвитку навчально-виховного процесу.
  3. Спрямування зусиль на реалізацію Стратегії розвитку читання на період до 2032 року “Читання як життєва стратегія”.
  4. Надання інформаційно-методичної допомоги учням в оволодінні основами наук та педагогам в організації навчально-виховного процесу.
  5. Координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури.
  6. Виховання правової культури особистості, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь.
  7. Формування в учнів духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків літературної спадщини.
  8. Виховання у школярів інформаційної культури, культури читання, шанобливого ставлення до книги; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних.
  9. Систематична робота шкільного бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, формування ядра книжкового фонду, основу якого складала б українська книга; поповнення шкільного фонду краєзнавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів.
  10. Висвітлення роботи бібліотеки на сайті бібліотеки та сторінці ліцею у Фейсбук.

.

І. ОБСЛУГОВУВАННЯ КОРИСТУВАЧІВ
1. Редагувати та роздрукувати Індивідуальні картки видачі підручників на кожен клас (5-11) та Картки видачі підручників класоводам початкової школи (1-4). До 5 серпня
2. Видати підручники учням усіх класів.Серпень - вересень
3. Звірити наявність формулярів зі списками учнів та вчителів.До 10 вересня
4. Провести запис нових користувачів до шкільної бібліотеки, ознайомити з Правилами користування бібліотекою.До 10 серпня
5. Розставити читацькі формуляри по класах, а в межах класів - за алфавітом.До 10 вересня
6. Видавати та приймати літературу. Обслуговування вести згідно з розкладом роботи бібліотеки. Протягом року
7. Ретельно перевіряти стан здаваної літератури:
-наявність сторінок;
-наявність помарок, написів тощо.
Протягом року
8. Робота з боржниками:
- перегляд формулярів;
- повідомлення боржників;
- не підписання обхідного листа боржникам.
Травень - червень
9. Щоденно вести статистичний облік роботи бібліотеки в «Щоденнику роботи». Протягом року
10. Підготувати і видати необхідну літературу та посібники на допомогу учням під час підготовки до олімпіад, ЗНО та ДПА.Грудень-січень

Квітень-травень
11. Підготувати та видати рекомендовану літературу для читання під час канікул.Червень
ІІ. ФОРМУВАННЯ, ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ФОНДУ БІБЛІОТЕКИ
1. ОСНОВНИЙ ФОНД
1.1 Організовувати доставку художньої, галузевої та ін. літератури в бібліотеку з управління гуманітарного розвитку Шацької селищної ради..По мірі надходжень
1.2 Здійснювати звірку нових надходжень із супровідним документом (накладною). Протягом року
1.3 На книги, що надійшли без супровідного документу (передані з будь-яких закладів або подаровані), складати відповідні акти. Протягом року
1.4 Вести індивідуальний облік літератури основного фонду в Інвентарних книгах (паперовій та електронній). Протягом року
1.5 Вести Книгу сумарного обліку основного фонду бібліотеки. Протягом року
1.6 Здійснювати технічну обробку нових надходжень літератури:

-штампування;
-шифрування;
-напис інвентарного номера;
-опис.
Протягом року
1.7 Вести Журнал обліку книг, прийнятих взамін загублених. Протягом року
1.8 Списувати втрачені користувачами книги. Складати акти на книги, прийняті на заміну втрачених.Протягом року
1.9 Систематично упорядковувати фонд:

-вилучати і списувати зношену та застарілу за змістом літературу;
-розставляти нові надходження на стелажах згідно таблиць Універсальної десяткової класифікації (УДК).
Протягом року
1.10 Максимально використовувати альтернативні джерела поповнення оновного книжкового фонду бібліотеки ліцею:

- зареєструвати бібліотеку ліцею у видавництвах України на участь у щомісячних розіграшах безкоштовних книг;

- зареєструвати бібліотеку ліцею на сторінках благодійних організацій, які проводять розіграші книг у дар бібліотекам;

- слідкувати за розпродажами книг на сайтах видавництв. Купляти книги за знижками;

- слідкувати в соцмережах за пропозиціями благодійників подарувати книги бібліотеці та ін.
Протягом року
1.11 Провести доброчинну акцію “Подаруй бібліотеці книгу!”

Планування акції.
Проведення акції.
Звітні матеріали
Технічна обробка подарованої літератури і її включення до фонду бібліотеки.
Лютий
2. ФОНД ПІДРУЧНИКІВ
2.1 Вчасно організовувати доставку підручників із управління гуманітарного розвитку Шацької селищної ради. По мірі надходжень
2.2 Здійснювати звірку нових надходжень із супровідним документом (накладною).По мірі надходжень
2.3 На підставі накладних інформацію про нові надходження підручників вносити до програми "КУРС: школа" в розділ Розподіл підручників.По мірі надходжень
2.4 Здійснювати розподіл нових підручників на ОЗ та філії.
Виписувати накладні та доставляти їх у бухгалтерію управління гуманітарного розвитку Шацької СР.
По мірі надходжень
2.5 Реєструвати отримані підручники в розділі Облік підручників програми «Курс: школа».По мірі надходжень
2.6 Вести сумарний облік підручників у Книзі сумарного обліку підручників. Протягом року
2.7 Вести індивідуальний облік підручників в електронній Інвентарній книзі.Протягом року
2.8 Вести електронний індивідуальний Облік підручників по класах.Протягом року
2.9 Вести електронну Реєстраційну карту руху підручників . Протягом року
2.10 Здійснювати технічну обробку нових надходжень підручників:

-штампування;
-шифрування;
-напис інвентарного номера;
-опис.
Протягом року
2.11 Систематично упорядковувати фонд: вилучати і списувати підручники, які не відповідають шкільній навчальній програмі та зношені. Протягом року
2.12 Скласти графік здачі підручників.
Зібрати підручники.
Червень
2.13 Проводити щорічну інвентаризацію підручників на підставі наказу МОН.Червень
2.14 Редагувати списки підручників (внести нові та вилучити старі) в розділі Облік підручників програми «КУРС: школа» на основі результатів інвентаризації .Червень
2.15 У розділ Облік підручників програми «КУРС: школа» внести відповідні зміни щодо контингенту учнів по кожному класу на наступний навчальний рік (попередні та прогнозовані дані).Червень
2.16 Здійснити аналіз стану забезпечення підручниками учнів 1-11 класів на наступний навч.рік. Узагальнені аналітико-статистичні результати (таблиці) надіслати до управління гуманітарного розвитку Шацької СР.Згідно з наказом Управління освіти Волинської ОДА
2.17 Враховуючи зміни контингентів учнів на наступний навч.рік, провести перерозподіл підручників серед шкіл-філій ОЗ “Шацький ліцей”.Серпень
2.18 На підручники, що передані з інших шкіл до ОЗ “Шацький ліцей” для тимчасового користування, скласти акти передачі, якщо відсутній супровідний документ.Серпень
2.19 На підручники, що передаються з ОЗ “Шацький ліцей” в інші школи для тимчасового користування, складати акти передачі.Серпень
2.20 У розділ Облік підручників програми «КУРС: школа» внести уточнені дані щодо контингенту учнів по кожному класу та кожному предмету на поточний навчальний рік відповідно до звіту ЗНЗ-1.До 8 вересня
2.21 Приймати участь у конкурсному відборі та замовленні підручників, необхідних на поточний навчальний рік:

- ознайомити вчителів з інструктивно-методичними матеріалами щодо відбору підручників;

- ознайомити вчителів із графіком презентацій нових підручників (канал ІМЗО на Ютубі);

- ознайомити вчителів із електронними версіями фрагментів підручників (електронна бібліотека сайту ІМЗО);

- перелік (список) вибраних підручників надати секретарю педради для голосування та написання протоколу;

- результати вибору підручників внести до програми «КУРС: школа» в розділ Замовлення підручників;

- сформувати замовлення (таблицю) в програмі «КУРС: школа», відправити, роздрукувати, затвердити у директора ліцею та доставити в управління гуманітарного розвитку Шацької СР.
Згідно з наказом Міністер-ства освіти України
3. Довідка директору про стан та обсяг бібліотечних фондів. До 8 вересня
4. Звірка облікових документів (сумарні книги на художню літературу та підручники) з бухгалтерією ОТГ.До 1 січня
5. Збереження книг.
5.1 Проведення бесід групових та індивідуальних по збереженню фонду. Протягом року
5.2 Рейди-перевірки стану збереження підручників. Протягом року
5.3 Робота «Книжчиної лікарні»: ремонт книг. Протягом року
ІІІ. СТВОРЕННЯ ТА ВЕДЕННЯ ДОВІДКОВО- БІБЛІОГРАФІЧНОГО АПАРАТУ (ДБА)
1. Систематично редагувати електронну Реєстраційну карту руху підручників: вилучати списані підручники та вносити нові надходження.Протягом року
2. Вести електронний Каталог підручників.Протягом року
3. Вести електронний Алфавітний каталог.Протягом року
4. Вести електронний Реєстр підручників по класах. Протягом року
5. Поповнювати Картотеку авторських загадок .Протягом року
6. Поповнювати електронну Картотеку збірників.Протягом року
7. Створити картотеку шкільного гумору "Торба сміху" для постійнодіючої книжкової виставки "Школа - велика дитяча країна".До 1 квітня
8. Створити нові web-сторінки в розділі Віртуальний ДБА на офіційному сайті бібліотеки.Протягом року
9. Закінчити перешифрування фонду з ББК на УДК.До кінця навчального року
ІV. ІНФОРМАЦІЙНО –БІБЛІОГРАФІЧНА РОБОТА
1. МАСОВА ФОРМА РОБОТИ
1.1 Вести Інформаційно-бібліографічну роботу на сайті бібліотеки. Протягом року
1.2 Організовувати книжкові виставки :

-нових надходжень ;
-до знаменних і пам’ятних дат;
-тематичні;
-періодичних видань;
-персональні та ін.
Протягом року
1.3 Організовувати тематичні полиці на актуальні теми. Протягом року
1.4 Випускати інформаційний бюлетень нових надходжень та розміщувати його на стенді "Бібліотека інформує". Протягом року
1.5 Складати бібліографічні посібники (рекомендаційні списки літератури, персональні пам’ятки, інформаційні вісники тощо) до визначних та ювілейних дат. Протягом року
1.6 Скласти Календар знаменних і пам'ятних дат Шацького району на 2024 рік, розмістити на сайті бібліотеки та стенді "Бібліотека інформує".До 1 січня
2. ГРУПОВА ФОРМА РОБОТИ
2.1 Робота з педколективом.
2.1.1 Поповнювати інтернет-сторінки для вчителів на сайті бібліотеки новими матеріалами. Протягом року
2.1.2 Надавати методичну допомогу класоводам та класним керівникам у проведенні масових заходів та виховних годин. Протягом року
2.1.3 Систематично інформувати адміністрацію та вчителів про:

-нові документи в галузі освіти ;
-інновації в методиці викладання окремих предметів .
Протягом року
2.1.4 Інформувати вчителів про поточний вибір підручників на сайті ІМЗО.Відповідно до наказу
2.1.5 Надавати інформаційну допомогу вчителям у підготовці до педрад. Протягом року
2.2 Робота з учнями.
2.2.1 На стенді "Бібліотека інформує" систематично розміщувати інформаційні, бібліографічні та пізнавальні матеріали для учнів. Протягом року
2.2.2 Поповнювати інтернет-сторінки для учнів на сайті бібліотеки новими інформаційно-пізнавальними матеріалами. Протягом року
2.2.3 Систематично поповнювати новими матеріалами тематичні папки. Протягом року
2.2.4 Створити нові тематичні папки (виходячи із потреб і запитів користувачів). Протягом року
2.2.5 Проводити бібліотечно-бібліографічні заняття. Протягом року
2.3 Робота з батьками.
2.3.1 Поповнювати інтернет- сторінки для батьків на сайті бібліотеки пізнавальними матеріалами. Протягом року
2.3.2 Поповнити інформаційно - пізнавальний куточок “Для вас, батьки” новими матеріалами.Протягом року
2.3.3 Проводити бесіди з батьками при видачі підручників дітям.Серпень
2.3.4 Повідомити батьків про результати рейдів-перевірок стану підручників та про заборгованість учнів. До 1 грудня
3. ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА РОБОТИ
3.1 Надавати бібліографічні довідки: тематичні, фактографічні, адресні, уточнювальні.
Консультації.
Протягом року
3.2 Задовольняти поточні і постійні запити, та запити за попереднім замовленням. Протягом року
3.3 Проводити індивідуальні бесіди з користувачами:

-під час запису до бібліотеки
;-під час рекомендації книги;
-про прочитану книгу.
Протягом року
V. ОРГАНІЗАЦІЙНО – ВИХОВНА МАСОВА РОБОТА БІБЛІОТЕКИ
1. Створити дошку-календар "Сьогодні... день війни".Серпень
2. Створити виставку-інсталяцію "До бібліотеки завітала осінь".Вересень
3. Створити актив бібліотеки.

Залучати актив до перевірки стану підручників, до технічної обробки підручників, до роботи в «Книжчиній лікарні», до проведення масових бібліотечних заходів та ін..
До 30 вересня
4. Всеукраїнський день бібліотек.

Святкове оформлення стенду “Бібліотека інформує”.
Плакат "Сучасна бібліотека - це...".
Виставка нових надходжень до бібліотеки.
29 вересня
5. 1 жовтня — День працівників освіти.Участь у загальношкільних заходах.29 вересня
6. Жовтень – Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек.

Заходи за окремим планом (рекомендовані Інститутом модернізації змісту освіти).
Жовтень
7. 1 жовтня - День захисника України. День українського козацтва.

Книжкова виставка "Де козак, там і слава".
2 жовтня
8. Міжнародний день шкільних бібліотек.

Починаючи з 1999 за ініціативою ЮНЕСКО відзначається Міжнародний день шкільних бібліотек (англ. International School Library Day) — щорічно, кожного четвертого понеділка жовтня.

Комплімент від бібліотекаря.
Відеореклама бібліотеки.
23 жовтня
9. 9 листопада - день преподобного Нестора Літописця,
День української писемності та мови.

Створення інсталяції-фотозони "Як Нестор-літописець візьму перо до рук".
Лепбук.
9 листопада
10. 90 роковини голодомору в Україні (1932-1933)

25 листопада - День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій.

Участь у загальношкільних заходах.
Книжкова виставка.
24 листопада
11. 5 грудня - 145 років від дня народження Олександра Олеся (1878–1944), українського поета, прозаїка.

Ювілейна книжкова виставка.
5 грудня
12. 13 грудня - 130 рокiв вiд дня народження Миколи Хвильового (1893–1933), українського письменника, публiциста, критика.

Ювілейна внижкова виставка.
13 грудня
13. 24 грудня - 225 років від дня народження Адама Бернарда Міцкевича (1798–1855), польського поета, діяча національно-визвольного руху.

Тематична поличка.
Персональна памʼятка.
22 грудня
14. Скласти перелік книг-ювілярів на 2024 рік. Розмістити на стенді “Бібліотека інформує”.

Оформити книжкову виставку.
До 15 січня
15. День Соборностi України.

Вiдзначається в Українi згiдно Указу Президента (№ 42/99 вiд 21 сiчня 1999 року), день проголошення у 1919 роцi Акта злуки.

Вистака-хроніка.
22 січня
16. 27 січня - 185 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839–1884), українського фольклориста, етнографа, поета, автора слів Державного Гімну України.

Тематична поличка.
26 січня
17. 14 лютого - Міжнародний день дарування книжок.

Організувати акцію "Подаруй бібліотеці книжку!"
Лютий (12-17)
18. 20 лютого - День Героїв Небесної Сотні.

Виставка-хроніка.
20 лютого
19. 24 лютого — початок російсько-української війни.

Створити сторінки на сайті бібліотеки:
Герої Шацької громади;
Волинські поети про російсько-українську війну 2022 р.
24 лютого
20. 9 березня - день народження Т.Г. Шевченка.

Заходи до Шевченківських днів.
Березень
21. Всеукраїнський тиждень дитячого читання.


/Files/images/do_planu/День дитячого чит..png

Гучні читання в початковій школі.
Березень
22. 30 березня - 385 років від дня народження Івана Степановича Мазепи (1639–1709), українського військо­вого, політичного і державного діяча, гетьмана України.

Книжкова виставка.
30 березня
23. 2 квітня – Міжнародний день дитячої книжки. День народження Г.-Х.Андерсена (1805-1875), данського письменника-казкаря.

Книжкова виставка новинок дитячої літератури.
2 квітня
24. 460 років від дня народження Вільяма Шекспіра (1564–1616), англійського драматурга і поета доби Відродження.

Ювілейна книжкова виставка.
23 квітня
25. 26 квітня — День Чорнобильської трагедії.

Прийняти участь у годині скорботи.
26 квітня
26. 8 травня - День пам’яті та примирення, присвячений пам’яті жертв Другої світової війни.

Відзначається щорічно відповідно до рішення Генеральної Асамблеї ООН A/RES/59/26 від 22.11.2004 р.

9 травня - День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.

Відзначається щорічно відповідно до Закону України "Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 - 1945 років" № 315-VIII від 09.04.2015 р.


/Files/images/do_planu/день перемоги.jpg
Участь у заходах.
8-9 травня
27. Експрес-заходи (позапланові оперативні заходи)

В умовах дистанційного навчання популяризацію книг здійснювати на сайті бібліотеки.
Протягом року

.

КРАЄЗНАВЧА РОБОТА
1. Поповнити постійнодіючу книжкову виставку «Наш край — історії скарбниця».Протягом року
2. 0 років від дня народження В. А. Лазарука (1933),українського поета, прозаїка, публіциста.

Створити персональну сторінку на сайті бібліотеки.
3 листопада
3. 95 років від дня народження Сверстюка Євгена Олександровича(1928), філософа, письменника, культуролога, літературознавця, лауреата Держаної премії ім. Т.Г. Шевченка 1995 року (за книгу «Блудні сини України»).

Ювілейна поличка.
Створити персональну сторінку на сайті бібліотеки
13 грудня
4. Скласти календар знаменних і пам’ятних дат Шацького краю на 2024 рік.

Розмістити на стенді «Бібліотека інформує» та сайті бібліотеки.
До 1 січня
5. 90 років від дня народження Петра Петровича Маха (1934), українського письменника.Ювілейна книжкова виставка.Створити персональну сторінку на сайті бібліотеки25 травня
6. 80 років від дня народження Цвида Антона Петровича(1939), поета, перекладача, краєзнавця і просвітянина.

Ювілейна тематична поличка.
Створити персональну сторінку на сайті бібліотеки
20 червня
VІ. ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ, ПЛАНУВАННЯ ТА ЗВІТНІСТЬ
1. Скласти план роботи бібліотеки на наступний навчальний рік. До 1 липня
2. Приймати участь у загальношкільних та громадських заходах.Протягом року
3. Знайомитись із електронними ресурсами бібліотек України в мережі Інтернет.
Вивчати досвід роботи.
Протягом року
4. Удосконалювати традиційні та освоювати інноваційні бібліотечні технології.
Підвищувати якість бібліотечно-інформаційних послуг на основі використання нових технологій.
Протягом року
5. Вивчати досвід роботи бібліотекарів України у соціальній мережі Фейсбук.
Спільноти:
«Українська бібліотечна асоціація»
«Шацька публічна бібліотека»
«Тільки жваві бібліотекарі»
«Бібліопланета.Шкільні бібліотеки»
«Бібліотечний креатив»
«Бібліотека для тебе» та ін.

Використовувати досвід кращих бібліотекарів у своїй роботі.
Протягом року
6. Приймати участь у Вайбер-спільноті «Бібліотекарі закладів освіти України» (обговорення поточних бібліотечних питань, обмін досвідом, фахові та правові консультації).Протягом року
7. Обмінюватись досвідом роботи з іншими шкільними бібліотеками громади у Вайбер-спільноті “Бібліотекарі”. Протягом року
8. Пройти курси підвищення кваліфікації.Січень
9. Удосконалювати навички індексування за таблицями УДК. Протягом року
10. Звітні документи та фото- і відеоматеріали вносити до електронної папки "Планово - звітна документація за 2023-2024 н.р. (Звіти)Протягом року
VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКОЇ РОБОТИ
1. Архівувати формуляри випускників та читачів, які вибули.Серпень
2. Провести генеральне прибирання в бібліотеці.До 1 вересня
3. Здати макулатуру.По мірі списання
4. Подати в бухгалтерію заявку на придбання

- формулярів;
- ксероксного паперу;
- засобів для ремонту книг.
Грудень
5. Слідкувати за чистотою, озелененням та естетичним виглядом бібліотеки. Протягом року
6. Проводити санітарні години та провітрювання бібліотеки. Протягом року

.

Кiлькiсть переглядiв: 4071

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.